Materiały dodatkowe - Lipidologiczne Wtorki z Zentivą - Webinarium 6

6_lipidologiczne_wtorki.png

Webinar Q&A: Prof. Marlena Broncel i dr hab. Piotr Dobrowolski

Wybrane pytania i odpowiedzi:

  1. Czy po osiągnięciu docelowego stężenia cholesterolu, redukować dawkę leku, jeżeli tak, to w jakich odstępach czasowych wykonywać badania kontrolne?  
    Od 2019 mamy wytyczne europejskie, które wskazują nam cele postępowania i cele terapeutyczne LDL. Dawka leku nie powinna być redukowana przy osiągnięciu docelowej wartości. Zmniejszenie dawki statyny zmniejsza jej wpływ hipolipemizujący, a zwiększymy stężenie cholesterolu. Badania kontrolne przy modyfikacji dawki i w trakcie osiągania docelowych wartości – co 4-8 tygodni. Po osiągnieciu docelowych wartości badania raz w roku.  
  2. Pacjenci z cukrzycą: Czy u takich pacjentów wskazane są dodatkowe / częstsze badania?  
    Nie obawiamy się rozwoju cukrzycy – u nich szybciej może dojść do progresji rozwoju cukrzycy. Natomiast terapia jest konieczna, ponieważ wg badań znacznie rzadziej dochodzi do nich do zdarzeń sercowo – naczyniowych.  
  3. Jak uzyskać dostęp dla pacjenta do inhibitora PCSK9?
    Należy zgłosić się do ośrodka, które mają programy lekowe, których w Polsce jest dużo. Programy dotyczą pacjentów z hipercholesterolemią rodzinną zdiagnozowaną. Pacjent musi mieć powyżej 8 pkt bez potwierdzenia genetycznego.

Dodatkowe materiały do pobrania:

  • Kliknij tutaj i pobierz mapę ośrodków w Polsce, w których jest realizowany program lekowy "Leczenie hipercholesterolemii rodzinnej"

Przeczytaj także

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Zgadzam się na analizę i profilowanie moich danych osobowych znajdujących się w plikach cookies na potrzeby marketingu bezpośredniego. Więcej informacji tutaj.